HTML

A Valóság Vallása

Friss topikok

  • aPar aLyza: instantfilozofus.blog.hu/2010/09/01/ujabb_farasztas_pi_ugyben (2015.10.03. 13:40) Pi
  • KenChi: Úristen, hogy én mennyi időt öltem bele anno az IRC-be. Régi szép emlékek... Az ICQ-t már el is fe... (2014.07.16. 23:19) Az internet rövid története 1.
  • lokkoL: a falkánál jóval alacsonyabb szinteken is ... (2014.04.03. 14:58) Jószomszédság
  • Kalaius86: Kapcsolódik: divany.hu/eletmod/2014/02/23/mas_nyelveken_mashogy_gondolkodunk/ (2014.02.24. 09:53) Maugli
  • lokkoL: Az ismeretek átadásának fejlődése a következő posztok témája ... az is ki fog derülni, hogy miért ... (2014.02.13. 11:36) Ecce homo

Címkék

4 millió dominó

2013.12.04. 19:00 lokkoL

Talán említettem már, hogy van egy bizonyos mennyiségű alkohol, ami kihozza belőlem a filozófust. Ez a szint amikor már csak egy sör vagy feles választ el attól, hogy lemenjek Buddhába ... Ekkor is pont filozófus hangulatomban voltam. Súlyosbítva, hogy közben sikerült elkövetnem a kocsmákban elkövethető egyik legnagyobb hibát: Szembe ültem a TV-vel.

Dominó döntögető világrekord kísérlet ment az RTL klubbon elő adásban. Kereken 4 millió dominót pakoltak fel, csak hogy egy pöcc után a domminóeffektus ledöntse mindet ... de nem ám unalmas libasorban, hanem így:

4 millió? Tényleg ennyi lenne 4 millió dominó? Ha műsor végén meg kellett volna tippelnem, hogy mennyi dominó dőlt itt fel, simán rámondtam volna, hogy talán egy milliárd ... az biztos, hogy 4 milliónál jóval nagyobb lett volna a tippem ... de mi alapján is? Van egyáltalán fogalmam arról, mennyi az a 4 millió?

- Egy köröm vastagsága kb egy milliméter, akkor 4 millió köröm vastagsága 4 kilométer, ami körömből durván sok, de még emberi ésszel felfogható méret ...
- Kb. egy kilométerre van tőlünk a Puskás Ferenc Stadion, 4 millió kilométer a Föld Hold távolságnak közel tízszerese. Ezt a mértéket már nem tudjuk összevetni hétköznapi tapasztalatainkkal ...
- 4 millió üveg sör = 2000 köbméter. Ennyivel ezt a kb. 40 négyzetméter alapterületű kb. 5 méter belmagasságú kocsmát kb. tízszer lehetne csurig tölteni ... abban ellennénk egy ideig ...

Számolni tudtam a számmal, de ez a dominós felismerés mégis lesokkolt.

Nagy filozófus üzemmódban arra vetemedtem, hogy beleképzeljem magam egy dominó helyébe ... ebből a nézetből tűnt nagyon kevésnek a 4 millió ... mert ha én ebben a forgatagban csak egy dominó vagyok, akkor az összes dominó Budapest lakosságának nagyjából a kétszeres, míg az ország lakosságának kevesebb mint a fele.

Asztapaszta! Súlyos kalapácsként vágott fejbe ez a meglátás: Ennyivel nagyobb lenne nálam ez a kicsi ország??! ... hirtelen beleszédültem az arányokba. Megdöbbentett a dolgok nagyságrendje ... a társadalom mérete körülettem sokkal nagyobb, mint addig azt képzelni mertem volna.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valosagvallasa.blog.hu/api/trackback/id/tr125450837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása