HTML

A Valóság Vallása

Friss topikok

  • aPar aLyza: instantfilozofus.blog.hu/2010/09/01/ujabb_farasztas_pi_ugyben (2015.10.03. 13:40) Pi
  • KenChi: Úristen, hogy én mennyi időt öltem bele anno az IRC-be. Régi szép emlékek... Az ICQ-t már el is fe... (2014.07.16. 23:19) Az internet rövid története 1.
  • lokkoL: a falkánál jóval alacsonyabb szinteken is ... (2014.04.03. 14:58) Jószomszédság
  • Kalaius86: Kapcsolódik: divany.hu/eletmod/2014/02/23/mas_nyelveken_mashogy_gondolkodunk/ (2014.02.24. 09:53) Maugli
  • lokkoL: Az ismeretek átadásának fejlődése a következő posztok témája ... az is ki fog derülni, hogy miért ... (2014.02.13. 11:36) Ecce homo

Címkék

Van kanál

2013.08.14. 19:00 lokkoL

11 éves lehettem, amikor először hallottam a semmi filozófiájáról. Egy félrészeg ürge eszmefuttatása volt valami haveri összejövetelen a szüleim egyik barátjának az ismerősénél, ahol gondolom mindenki jól berúgott, én meg azért voltam ott, hogy ne legyek otthon egyedül.

Az egyik tag elkezdte magyarázni, hogy a világ nincs, az egész csak illúzió, mi álmodjuk az egészet ... a többiek persze kiröhögték, de ő az arcukba vágta: Bizonyítsátok be, hogy nem így van! ... mintha 20 éves önmagam prototípusát hallgattam volna akkor ... 

Később több sci-fi novellában találkoztam az okoskodással, hogy a világ amit látunk nem létezik, csak egy igen fejlett szimuláció által keltett illúzió. Így 99 nyarán a Matrix első része nem ért felkészületlenül. Mikor Neo kinyitja a szemét a rózsaszín trutymóban, azonnal tudtam mi a helyzet.

neo_in_the_pod_br.png

Később online fórumokon tapasztaltam, hogy többen elvesztek a Matrix gondolatában ... rám is veszélyes lehetett volna, de én erre valamiért már 11 évesen is immunis voltam.

Nem mondanám, hogy sosem filóztam a dolgon, mert ez is alapvető kérdéseket feszegető téma, de ebbe soha nem lovaltam bele magam igazán. Ha mégis belemásztam, rendre azzal a megnyugvással jöttem ki a gondolatmenetből, hogy értelmetlen feltételezni, hogy a világ nincs, hogy amit látunk, az csak egy illúzió ... de 17 éves koromig nem tudtam igazán jól megindokolni miért ...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valosagvallasa.blog.hu/api/trackback/id/tr965358060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StkStikk 2013.08.14. 21:16:25

Mátrixal egy időben jött ki a 13. emelet című film is, szintén a virtuális világokról szólt, de nekem jobban átjött mint a mátrix. Nálam a mátrix ott bukott pl, hogy ha a gépeknek a hőenergiára van szükségünk, mi a szarnak csinálnak külön virtuális világot nekünk? Miért nem offolják az agyat, azt ugyanúgy termelődik a hő, szóval az alapötletet is hibásnak tartom.

lokkoL 2013.08.14. 22:02:57

"az emberi test több bioáramot termel, mint egy 120 voltos akkumulátor" ... bele lehetne magyarázni, hogy ehhez működnie kell az agynak, ezért kell minket szórakoztatni a matrix-szal ...
"cseppfolyósítják a holtakat intravénásan táplálják az élőket" na ez már bajosabb, mert így a matrix a semmiből termeli az energiát, ami szembeköpi a termodinamikát

StkStikk 2013.08.21. 15:07:52

@lokkoL: Futtassanak rajta matekpéldákat :D. Akkor is működne.

lokkoL 2013.08.21. 21:54:50

@StkStikk: vagy játszassunk vele Mario Kartot!
süti beállítások módosítása